keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Meidän kummitus



Olohuoneen peililipastoa koristaa tällä hetkellä meidän kodin ihka ensimmäinen "Corokia Cotoneaster", eli  kummituspuu. Näitä jänniä kasvejahan on näkynyt blogistaniassa melko paljon, ja näitä on myös ollut ihan kiitettävästi tarjolla meidän paikallisissa kukkakaupoissa koko kevään ajan.

Corokia on aina näyttänyt omaan mieleeni hieman liian "riutuneelta", mutta tällä kertaa en voinut vastustaa houkutusta kun luottokukkakauppiaani yksilöt olivat niin tuuheita ja "eläväisen näköisiä". Jollain tapaa kasvi näyttäytyi minulle uudessa valossa ja sai kiinnostukseni heräämään. Lisäksi kauppias tarjosi minulle kummituspuuta todella hyvään hintaan, joten pakkohan tuollainen oli kotiuttaa. :)

Meidän Corokia tekee muuten nyt tosi paljon uusia, vihreitä lehtiä, joten se ei ainakaan omissa silmissäni näytä kovinkaan "kummitusmaiselta". Ehdoton plussa!  ;)

Tosi hauska tyyppi! :)

Aurinkoista keskiviikon jatkoa!


6 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää! Minäkin aina pyörittelen niitä käsissäni, toistaiseksi ne on kuitenkin vielä jääneet kauppaan. Mutta noin elävän näköisen version minäkin olisin varmaan kotiuttanut. :) Aurinkoista viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa tein muuten minäkin! Pyörittelin vain käsissäni ja sitten ajattelin että ei ehkä kuitenkaan. ;) Mutta nyt on kyllä tosi kiva kun meilläkin on oma kummitus :)

      Poista
  2. Ai vitsit, onpa se ihana! Oon yrittäny rajoittaa kasvien määrää, mutta nyt tekis kyllä mieli hankkia meillekkin oma pieni kummitus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin! :) Mä olen nyt niin ihastunut tuohon ihanuuteen <3

      Poista
  3. Mä tykkään kummituspuussa just siitä elottomuudesta ja yksinkertaisuudesta. :) Kivaa vaihtelua muuhun vihreään. :) Oletko saanut tämän pysymään hengissä? Olen kaikkialta yrittänyt kaivaa puun hoito-ohjeita, mutta ei vain löydy sellaista aloittelijalle :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Juuri eilen siirsin puun kellarista meidän verannalle. Katsotaan miten käy, tuo kun on melko samannäköinen elävänä kuin kuolleenakin :D

      Poista