lauantai 4. huhtikuuta 2015

Uusi läppäri haussa



Meidän perheessä on tällä hetkellä yksi tietokone, ja se on kolmisen vuotta vanha Asuksen teholäppäri. Kone kuitenkin jo hidastelee ajoittain, eikä se muutenkaan ole yksinomaan minun käytössäni. Näin ollen olen päätynyt siihen, että tarvitsen oman koneen kuvankäsittelyä ja bloggaamista varten. Valokuvaaminen ja bloggaaminen ovat kuitenkin kaikkein rakkaimpia harrastuksiani, joten voin mielestäni hyvällä omatunnolla panostaa omaan tietokoneeseen. :)

Olen nyt kuukauden päivät seuraillut tarjontaa ja pohdiskellut minkälaista konetta oma bloggaamiseni ja kuvankäsittelyni vaatii. Läppärissä on tietenkin se etu, että se on periaatteessa langaton ja sitä voi käyttää melkein missä vain. Toisaalta, bloggailen aina kotoa, joten pöytäkonekin olisi varsin varteenotettava vaihtoehto. Pöytäkoneessa on lisäksi se huomattava etu, että siihen saa vaadittavat tehot paljon pienemmällä rahalla. Läppäri on aina suhteessa kalliimpi. Mutta mutta.....kyllä minä läppärin tarvitsen, joten niitä minä olen nyt katsellut ja vertaillut keskenään. Eniten kiinnostavat Asuksen ja Lenovon koneet.

Tässä tärkeimmät ominaisuudet, joita koneelta vaadin:

- Pitää olla PC, en pidä Mac:in käyttiksestä
 - i7 suoritin
- Ram vähintään 8G
- Ssd- levy
- Erillinen näytönohjain

Pari vaihtoehtoa on jo katsottuna, mutta kertokaa ihmeessä vinkkejä jos teillä on jotain uusia koneita suositeltavina! :)

Suloista lankalauantaita!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti