maanantai 19. lokakuuta 2015

Kosteuttava kuorinta hiuspohjalle



Tänään ajattelin vinkata teille helposta ja täysin luonnollisesta hiuspohjan kuorinnasta. Mulla on tosi kuiva hiuspohja, joka pahimmillaan kutiaa ja hilseilee. Olin vuosien mittaan kokeillut jos jonkinmoista ainetta, kunnes ystäväni vinkkasi minulle oliiviöljyn käytöstä hiuksiin. 

Nyt olen jo pidemmän aikaa hellinyt hiuspohjaani tekemällä viikoittain yksinkertaisen kuorinnan koostuen oliiviöljystä ja ruokosokerista. Mitään tarkkoja määriä ei ole, ja kuvissa näkyvä määrä riittää ainakin itselleni oikein hyvin.

Aloitan siis kaatamalla kulhoon ruokosokeria ja oliiviöljyä, jonka jälkeen levitän seosta sormenpäillä hiuspohjaan kevyesti hieroen. Kun pää on kauttaaltaan hierottu ja "öljytty", kiinnitän hiukset ja annan oliiviöljyn vaikuttaa päässä vielä puolisen tuntia. Joskus kauemminkin. 

Lopuksi pesen hiukset normaalisti, enkä ole kokenut hiuksiani rasvaisiksi hoidon jälkeen. Ja tämä siitäkin huolimatta että levitän yleensä vielä hiusten latvoihinkin hieman oliiviöljyä. :D

Kokeilemisen arvoinen juttu. Suosittelen! :)

Hyvää uutta viikoa! 


6 kommenttia:

  1. Oi, tätä täytyy kokeilla! Täällä on kärsitty jo jonkin aikaa ihan törkeän kuivasta päänahasta mihin ei mikään tunnu auttavan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä! Toimii ainakin mulla, ja tietää tasan tarkkaan mitä siihen päänahkaan laittaa. :)

      Poista
  2. Kiitos vinkistä! Kärsin myös kutiavasta päänahasta ja esim. pipoa en voi käyttää ollenkaan. Täytyykin kokeilla tätä!

    VastaaPoista
  3. Kuulostaapa hyvältä, tätä täytyy kokeilla, kun päänahkaa oikein kiristää .:)

    VastaaPoista